Lång lördag...

Igår var en lång dag, vi vaknade tidigt för att kunna åka till stranden så sonen fick leka lite i sanden. Sedan dottern föddes har han endast badat från klippor och därmed inte kunnat leka i sand. Varje gång vi åkte brevid havet på vägen upp, sa han "bada bada" med ledsna ögon samtidigt som han skakade på huvudet för att vi inte stannade bilen. Såååå himla hjärtskärande min lilla sötnos :)Redigt glad blev han dock när vi kom fram till stranden och han fick komma loss. Dottern däremot trivdes inte så bra, trots att hon var i skuggan var det för varmt för henne. Efter badet åkte vi till svärmor och åt lunch. Vi skulle sedan vila där och jag skulle till gynekologen på efterkoll efter födelsen. Han hade dock ändrat tiden så jag hann inte med någon vila. Väl hos gynekologen fick jag ta ett apsnabbt beslut om preventivmedel, hade inte läst på så noga men på hans inrådan och med den information han gav mig bestämde jag mig för hormonspiral. Hormondosen var så pass låg att det känndes som ett bra alternativ. Piller skulle jag aldrig komma ihåg att ta, p spruta sa han kunde vara svårt att ta ut och kopparspiral har jag hört om folk som blivit gravida med. Det gjorde lite ont när han satte in den och jag hade som mensvärk igår men idag känns det bättre. Vi gick sedan ut och åt på favorit restaurangen innan vi åkte hem eftersom jag var hysteriskt trött och hade ont. När vi kom hem hade vi varit hemifrån i 12 timmar så det var skönt att vara hos sig igen. Gick och la mig samtidigt som jag la sonen, det var sååå skönt!

Idag jobbar maken på förmiddagen och ikväll har vi dop/välkommen till världen fest för makens bästa väns son att gå på. Hoppas sonen sover bra i eftermiddag så att det blir trevligt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0