Fredags shopping

I fredags var jag ut och skulle leta present till den lilla gossen som föddes i början på veckan. Maken tog hand om sonen så jag och dottern kunde shoppa i lugn och ro. Träffade en kompis som ännu inte hunnit se dottern. Jag hittade något som jag gärna  hade haft till sonen om han varit så pass liten så jag hoppas att det ska bli bra. Efter att jag bestämt mig satte vi oss och fikade lite på en ute servering. En man satt precis brevid och rökte, han höll ner cigaretten nästan i barnvagnen, för att det inte skulle ryka på hans vänner runt bordet. Jag började flytta barnvagnen, tycker inte att dottern skulle behöva ligga precis i röken direkt när min kompis rycker in och ber om mannen kan försöka hålla cigaretten lite längre bort från vagnen och jag vet inte om han lyssnade klart på henne för han börjar be om ursäkt och så men han flyttade på sig till andra delen av bordet. Kändes lite dumt, han hade ju inte behövt flytta, vi satt ju ute så han fick ju röka hur mycket han ville, vi önskade bara att han kunde ha lite respekt för bebisen och inte hålla cigaretten precis brevid vagnen. Han verkade iaf inte tagit illa vid sig och dottern slapp ju ligga och sova i den värsta rök lukten :)

Nu ska jag ta mig en runda i mina vänners bloggar och sen kasta mig i sängen, imorgon ska vi ut och köpa flygbiljetter.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0