Första, och sista vaccinationen.

Idag fick dottern sin första vaccinationsspruta medans sonen fick sin sista (iaf på BVC, sen blir det i skolan). Sonen fick sin spruta först eftersom han kunde förstå vad som väntade om han såg sprutan. Han gnällde inte alls, tittade på leksaks hundarna som maken lockade med. Men när han vände sig mot mig hade han tårar i ögonen, min lilla gubbe...Vet inte hur han fått för sig att man inte ska gråta, visst säger vi till honom att sluta gnälla och så men ingen av oss har sagt till honom att sluta gråta om han har ont. Han har klarat sig bra medans dottern har lite feber, 38.2. Har inte gett alvedon eftersom jag inte hittar de svenska på 60, bara sonens på 125. Här ger man 125 till nyfödda men inte i sverige, så jag tänker nog vänta och se, får hon inte högre feber får hon klara sig utan. Läste även en artikel om att barn som får paracetamol under sitt första levnadsår löper större risk för astma besvär så jag ska vara restriktiv och bara ge om det verkligen behövs.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0