Födelsedag

Igår var makens födelsedag. Det blev ingen frukost på sängen eftersom jag och sonen smygit ut på morgonen men dottern låg kvar där inne och vem vill väcka den björn som sover? ;) Efter frukost tog vi den sedvanliga promenaden med efterföljande lek ute. Lunch, siesta och sedan började jag laga födelsedagsmiddagen. En av mina bästa vänner och hennes sambo skulle komma hit och äta med oss. Det blev en form av taco gryta, köttfärs och chorizo, lök och krossade tomater. Till detta äter man nachos, grönsallad, majs och gräddfil. Det blev lite stressigt och jag hann inte duscha, de dök ju upp tidigare än jag trott :) De skulle komma när sambon slutat jobba och jag trodde det skulle ta längre tid att ta sig hit. Ingen fara, det är ju trevligt ju mer man hinner umgås :) När jag sedan stog och vispade grädden till maräng swissen kom jag på att det ju ska vara banan till och det hade jag helt glömt! Har nog blockerat ut bananer ur mitt liv eftersom maken tycker det är så hemskt. Det smakade ändå gott, med hemmagjord chokladsås som maken fixat. Mums!

Det är alltid lika trevligt att träffa min kompis, som jag ju inte ser så ofta. Hon verkar ha hittat en toppen kille nu, han är jätte trevlig och de verkar väldigt lyckliga. Underbart! Res sugen är han oxå så jag hoppas vi får se dem på Malta snart nu.

På kvällen blev vi dock inte lika glada....maken hade fått ett email om att företaget tänker ge honom semester i November. De har inte fått ut all sin semester de senaste åren och har en del spararat och facket hade bestämt att i år skulle man ta sina 24 dagar +12 av det man haft sparat. Maken har alltså inte begärt alla sina 36 dagar eftersom vi tänkt att han skulle ta dem i samband med flytten i mars men nu tänker företaget alltså ge honom semestern i november. Vem f*n vill ha semester i november? Nu när vi precis varit i sverige oxå så man ger sig ju inte ut och reser igen direkt. Vi får väl börja packa för flytten redan nu då....


Kommentarer
Sara

Vilken osis det där med semestern! Vi ses i helgen. Kram!

2008-10-23 @ 15:42:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0