Sonen flyttar mjukdjur

Sedan vi flyttade om i sovrummet för att kunna få plats med både spjälsäng och korgen till bebis har vi även sänkt ner sidan på sonens säng igen. Vi höjde den för att han inte skulle klättra ur när vi körde operation sonen ska somna i sin egen säng och trots att vi inte behöver lämna rummet sen länge tillbaka har det inte blivt av att sänka sidan igen. Nu klättrar han alltså med lätthet i och ur sin säng ner i våran.

I eftermiddags när vi skulle vila klättrade han fram och tillbaka och flyttade mjukdjuren. Alla fick sig en puss emellanåt och när jag tog till mitt "hemliga hjälpmedel" att få honom att lugna ner sig, att ligga och låtsas att jag sover, började han lägga djuren i min famn så att jag skulle hålla om dem. Kisande följde jag hans framfart. Det slog honom inte att han kunde ställa sig i sängen och kasta ut alla djuren och sen flytta dem till min famn, eller så tyckte han det var kul att klättra för han bar ut ett djur åt gången. Tog tag i fotsidan av sängen för att hålla balansen när han klev i och ur. När endast två djur återstog tog han ett i varje hand, men nu blev det problem eftersom han inte hade någon hand att hjälpa med balansen. Nöden har ingen lag verkade han tycka och lutade sig ut över kanten, fick övervikt och ramlade pladask på madrassen i vår säng (inget högt fall, naturligtvis hade jag ingripit då, plus att det låg en kudde där under). Nu kunde jag inte låssas att jag sov längre och började gapskratta, han såg så himla rolig ut! Underbara barn!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0