Bästa bröllopsgästen!

I lördags var vi så på det omtalade bröllopet. Sonen var till att börja med lite reserverad men tillslut insåg han att han kände en del människor, fastern med man, farbrorn med flickvän och så farmor och farfar förståss. Han ville helst vara inärheten av mig eller maken men vågade sig på kortare "utflykter". Han var med och svängde sina lurviga på dansgolvet, först tillsammans med mig och pappan men sen dansade han själv medans vi tittade på. Alla vuxna som såg honom var såå imponerade och tyckte han var sååå söt. Gissa om man hade svårt att dölja stoltheten. Vilken underbar gosse. *kärlek* Tyvärr hade vi glömt ta med napp så det gick inte att få honom att sova och under promenaden till bilen som maken gjorde för att leta napp hade han gråtit hela vägen och ropat efter mig. Min stackars gullunge....Ingen napp hittades så vi for hem strax efter midnatt men vi hann vara med om det mesta på bröllopet och trots att det var som vilket annat bröllop som helst så var det rätt trevligt. Innan vi skulle gå sa vi hej då till brudparet och sedan till makens ingifta morbror som sa till mig medans maken var på annat håll att min man skulle ha medalj. Hur menar du sa jag, och han förklarade att han borde ha medalj för att han är en sådan bra man och pappa. Underbart att höra och jag förde det vidare till maken när vi väl låg i sängen här hemma, det måste ju vara härligt att någon utomstående kan se vilket jobb han gör och hur han ställer upp på mig och sonen.

Annars börjar jag väl känna av det här med graviditeten mer och mer, värmen driver mig till vansinne och jag blir yr lite nu och då. Idag senast i affären. Maken tog då med sig sonen till lekparken själv efter detta så jag fick gå hem och vila lite. Skööönt! Ryggontet blir bara värre det med och jag har verkligen ingen energi till att jaga efter sonen när vi är ute, det får bli kortare stunder bara. Tack och lov för barnsäkrat hem :D Yrseln funderar jag lite på om den kan bero på att jag inte dricker tillräckligt mycket, det tar ju lite tid när det börjar bli varmt att lära sig att man måste dricka lite oftare. Sen vet jag ju att jag har (utan att tänka på det) valt att inte dricka förrän jag är törstig eftersom jag ändå måste kissa så ofta. Dumt av mig, jag vet, men nu ska jag försöka bättra mig. Även sonen behöver dricka mer, han kissar inte alls lika mkt som han brukade så vi får helt enkelt lägga om våra vanor...Maken jobbar ikväll, nu ska jag varva ner med nåt avsnitt av Entourage innan jag stänger ner och sover.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0