Livet går vidare....

ibland önskar jag att man kunde stanna tiden, ta det lite lugnt och njuta av stunden. Av barnen just som de är under en kort period. Nu går ju inte det och istället springer tiden iväg, dottern blir 4 veckor på söndag, och det är fullt upp varje vaken sekund, ibland även när man sover :) Blir knappast något tid över att blogga, om båda barnen sover så gör vi det med, garanterat! Dottern är fortfarande en relativt lättskött liten flicka (fast allt är väl nästan bättre än sonen....) som växt rätt bra. Vägde 3880g i tisdags. Hon kanns med andra ord inte så där hysteriskt liten som hon gjorde när hon föddes. En del kläder i str 50 börjar bli små. Ibland ligger hon och plirar med sina små ögon och ser helt vaken ut, nästa sekund har hon somnat. Utan bråk och tjafs, det hände nog aldrig med sonen. Visst har hon sina skrik stunder men i princip bara när hon är hungrig eller behöver rapa. Annars verkar hon mest nöjd och det känns ju toppen bra så klart!

Mamman/mormorn är fortfarande här, hon åker på onsdag, tänk vad tiden går fort! Maken har börjat jobba och iom detta har jag fått känna på lite hur det kommer att bli i fortsättningen. Egentligen helt ok om det inte vore för pumpandet, men det får jag väl lösa på ett eller annat sätt. Skulle ju helst vilja ge henne bröstmjölk så länge som möjligt men hinner jag inte så hinner jag inte. Vi får se, men jag försöker förbereda mig mentalt så gott det går på att jag kanske måste börja med ersättning så att det känns lite bättre när den dagen väl kommer.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0