Vilken härlig gosse!

Har egentligen inget nytt att skriva, annat än att jag tror att graviditetens första svampinfektion är på intågande. Tänk att det bara ska vara skit, "spare parts" som maken brukar säga. Gahhh. Det har regnat och blåst och det har varit jätte kallt, jag känner mig genomfrusen. Idag har advokaten varit till rätten för att framställa makens överklagan till jury tjänsten så om 2 dagar ska han kunna ringa och få besked om de godtar hans ursäkt. Men vilka bekymmer det har varit för detta, läkaren som skrev sjukintyg för mig var tvungen att åka till rätten, pussa Jesus på korset och svära på att det är sant att jag är så sjuk :O

Men jag tänkte dela med mig av sonens söta upptåg.

Igår stog han framme vid tvn och diggade Rihanna´s nya, men han kan ju inte låta bli att pilla på knapparna och han lyckades stänga av tvn. Mycket besviken, han gillar ju låten, vände han sig om och tittade hjälplöst på mig. Sedan fick han syn på en fjärrkontroll på golvet, inte den till tvn men ändå, tog upp den, riktade den mot tvn och försökte slå på den igen. Jag höll på att dööö av min fniss attack. Fick försöka förklara att när man stängt av från tvn måste man också slå på från tvn. :)

En annan kväll tyckte jag att  han kunde behöva vädra rumpan lite, den hade varit lite röd. Värmde upp ett rum och tog av honom på underdelen, tänkte att han kunde ha tröjan på sig för värmens skull. Sedan smög jag ut och skulle hämta en golvtrasa så jag kunde torka upp kisset när, inte om, det kom. Han hann minsann kissa i toalett dörrs öppningen, halka i det och lägga sig raklång på ryggen. Då fick tröjan åka av och den lilla plutten trodde att han skulle få duscha. I det kalla badrummet gick han nu naken in i duschen och väntade. Nej kom med mamma sa jag, vi ska gå till det varma rummet och stängde av lyset i taket (det brukar locka ut honom) men icke, han stog kvar ensam i mörkret i duschen och väntade på mig. Guuuuuud vad go´han var då, det verkligen värkte i hjärtat. Men det var ju inte dax för dusch och badrummet var ju kallt. Han grät iaf inte när jag bar ut honom. ¨

Nu kom mina favorit pojkar hem, ska gå och värma lite soppa och umgås lite....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0