Suck

Varför ska jag ta saker så personligt. Maken fick precis email från sitt fack där de skrev om sitt årliga möte som den första dagen inte blev av och senare lades med en dag.  Jag tror jag nämde detta i bloggen tidigare. Det stog att fack representanterna gör detta på sin fritid osv osv och visst har de rätt i det men sen skrev de att maken inte hade varit där eller skickat in en sk proxy (som gör att någon annan kan rösta i makens namn) men där hade de väldigt fel. Maken hade kvällen innan det andra mötet ringt sekreteraren och frågat om han behövde skicka proxy, det hade nämligen sagts att de skulle hålla mötet vare sig tillräckligt med folk kom eller inte) och eftersom sekreteraren sa att det var bäst att han skickade en proxy gjorde maken det. Han krånglade som attan för att få till dokumentet så att hans underskrift hamnade på rätt ställe och nu kommer detta email. Jag vet ju att han inte eg behöver ta åt sig eftersom det bevisligen måste ha blivit något fel men jag blir iriiterad över att maken ska hamna i dålig dager bara för att de (facket) inte har ordentlig koll på vem som skickade proxy och inte. Fack representanterna är även 2  av de kaptener som maken flygit allra mest med och även är kompis med, och tanken på att de ska gå runt och tro att han inte ens brydde sig tillräckligt för att skicka en proxy känns tråkigt. Maken ska ta tag i och reda ut detta när han kommer tillbaka från dagens flygning men det känns som sagt tråkigt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0