Knappast dags att sluta med eftermiddagsvila!

I förrgår blev det ingen eftermiddagsvila, vi åt hos svärföräldrarna och det blir alltid sent och utdraget. Resultatet blev en otroligt grinig och kinkig gosse. Han kunde inte ens äta kvällsmat för han var så trött. Jag lyckades dock lura i honom lite välling i flaskan samtidigt som vi läste. När flaskan var tom borstade vi tänderna och läste en bok till och när den var slut sa den lilla godingen bara en sak:  "Sova", så la han sig på sidan och stängde ögonen. Jag trodde han busade med mig och försökte få sova i vår säng i stället för sin egen så jag sa att han kunde väl lägga sig i sin säng i stället. Då tittade han upp på mig med glansiga ögon och stängde dem igen och 2 sekunder senare sov han som en stock. Jag hade inte ens hunnit släcka lampan! Summa summarum, även om det var skönt att han somnade så enkelt och smidigt är han absolut inte redo att skippa eftermiddagsvilan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0