Sjuk, trött och grinig

Sonens förkylning har spritt sig till både mig och dottern. Jag är trött och grinig mest hela tiden ooooo vad jag hatar att vara sjuk. Inte blir det bättre av att det är så varmt, att vara förkyld i värmen är ingen hit kan jag säga!

Inatt krånglade dottern, bara skrek och skrek, inget hjälpte, jag bar henne, hade henne i famnen i sängen, hade henne brevid mig i sängen, i sin egen säng och inget var det hon ville. Maken jobbade och vid det här laget hade hon väckt sonen oxå, precis vad jag behövde liksom....Jag gick då ut ur sovrummet och skulle värma lite ersättning utifall hon var hungrig trots att hon precis ätit. När jag kom tillbaka i sovrummet låg sonen upp pallad på mina kuddar brevid dottern och klappade henne över huvudet för att försöka trösta henne, uuur gulligt. Hursomhelst drack dottern ett par klunkar och sedan lugnade hon ner sig och när jag la henne brevid mig i sängen somnade hon direkt! Det gjorde tyvärr inte sonen, tror faktiskt jag somnade före honom. Dottern sov sedan från 00.45 fram till 6.30!

Lägenheten vi kikade på förresten...den var jätte liten! Troligtvis inte ens större än den vi bor i nu så vi la ner det ganska på en gång. Inväntar dock ritningen från ägaren så vi kan se exakt hur stort (litet) det var. Läget var ju som sagt helt perfekt och hade kunnat väga upp små "fel" men storleken var helt galen, hon som sagt till maken att den var på 160 kvadrat visste inte vad hon pratade om.

Nu vaknade dottern till så jag får gå...återkommer när tid finns nästa gång!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0