Jobb jobb jobb

Ända sedan maken bytte flygplanstyp har han jobbat mycket mer än han gjorde tidigare, längre flygningar och framförallt oftare. Tråkigt tycker både jag och sonen. Idag ska han nu jobba igen, mer än 12 timmar ska han vara borta! Ibland funderar jag hur sådant ens kan vara lagligt men det är ju inte jag som bestämmer sånt. Ska därmed vara ensam med barnen så länge oxå, vi får väl se hur det går. Det är lite svårt att ta sig ut själv med båda två eftersom sonen är så vild, han vill inte sitta still i vagnen och inte heller hålla i handen och gå snällt brevid. Det känns för riskabelt att inte bara ha honom att hålla koll på utan även en barnvagn med bebis i. Att bära dottern i bärselen kan ju låta som ett alternativ men hon svettas lätt och tycker det är jobbigt när det är varmt så det känns inte som ett bra alternativ heller. Kanske kan det bli ett bad i poolen på taket idag istället...

Just nu sover resten av familjen, jag fick ta ut dottern i hennes korg för hon lät så mycket, grymtade och gnällde till trots att hon sov. Maken är den matade henne inatt så nu var det min tur, kunde inte låta henne ligga i sovrummet och väcka både maken och sonen så nu ligger hon och sover sött i rummet brevid. Nu knakade det i sängen, kanske vaknar sonen till, då ska jag "rädda" maken så han får sova lite till.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0