Fördelar och nackdelar...

Tänkte ta och lista för och nackdelarna med att pumpa. Kanske kan det hjälpa mig reda ut hur jag ska göra. Min kompis sa att jag skulle göra det som känns rätt, men hjärnan säger ju en sak och hjärtat en annan....

+ Bröstmjölk!
+ Billigare än ersättning


- Tar tid som jag borde spendera med sonen (eller dottern) istället
- Mjölkstockning
- Ont i brösten även utan mjölkstockning så jag knappt kan bära sonen
- Är aldrig rätt tillfälle, antingen behöver jag eller sonen vila/sova eller så är det den tiden vi måste gå ut om vi ska hinna hem till mat eller nåt sånt

Jaha, det var det jag kom på så här på rak arm, det verkar ju som att nackdelarna är fler, även om just bröstmjölksplusset väget väldigt tungt...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0