Badning och annat

Nu har jag äntligen kommit i och fått bada efter förlossningen. 27 gradigt vatten väntade och det var helt underbart. Sonen och jag badade medans pappan matade dottern vid havskanten. Härligt värre!

Vi har fått nys om en hörnlägenhet i den orten vi vill bo och de verkar villiga att gå ner i pris, vi ska kontakta ägaren imorgon och hoppas att vi kan få komma och titta. Så vitt vi förstått är det stort och det är ett helt nytt lägenhetskomplex så ingen har bott i lägenheten än. Hoppas på goda nyheter om detta imorgon.

Träffade några av makens vänner igår och däribland en av hans bästa vänner "från förr" som fick en son bara 10 dagar efter oss. Han var jätte söt, som alla andra bebisar men han behöver "fylla ut" lite känns det som. Väldigt lik sin mamma var han. Vi fick sitta mitt under luftkonditioneringen och sonen blev lite förkyld, var rätt hängig under dagen men efter badet blev han sig lik igen, energisk och busig.

Maken var standby ikväll och räknade med att de inte skulle ringa för då kunde han inte jobba på tisdag morgon men trots det ringde de ut honom och han blir hämtad kl 2.40 inatt. Nu slipper han jobba på tisdag istället så det kanske var lika bra.

Mjölkproduktionen är nu inställd på pumpning morgon och kväll men det känns som det kommer mindre och mindre, känns rätt vemodigt, trots att dottern inte äter från själva bröstet ligger det lite separationsångest i det hela. Tänk när hon inte längre "behöver" mig för matens skull....

Snart kommer hon vakna och vilja ha mat, jag sparar och publicerar så länge så får vi se om jag hinner med nåt mera ikväll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0