Impulsköpt sysonvagn

Idag känns allt lite bättre även om jag kännt mig oinspirerad utan dess like. Tog mig knappt ut med sonen...

Söta saker han gjort sen senast innefattar väl hur han igår morse stog med hörlurarna till datorn runt halsen och hade lyckats slå på laptopen och tryckt på allt möjligt, "do you want to switch on sticky keys" stog det :D Idag tittade han på kort i ett album och när han såg sin mormor sa han nonno, flera gånger till olika kort och varje gång pekade han på mormor så jag gissar att det är hon som fått äran att kallas nonno.

Veckan har varit rätt intensiv, i tisdags tror jag det var träffade vi en finlandssvenska och hennes dotter, vi gick på en promenad och sedan fick barnen leka i parken. Väldigt trevligt. I onsdags träffade jag en annan svensk mamma som jag fått kontakt med via nätet och hennes lilla son, även vi gick en sväng och sedan fick sonen leka medans hennes 4.5 månaders gamla son sov. Igår träffade vi M & M igen, den här gången närmare hemmet och barnen lekte gärnet i en annan park bland katterna.

Idag har maken gjort sina tentor för den teoretiska delen och det gick väldigt bra för honom, bra resultat så nu kan han koppla av lite. Vi var iväg och letade skor till honom men hittade inget bra, men vi passerade en affär där vi skulle kolla efter Nuby flaskan, non spill, med sugrör (vilken underbar uppfinning!) och tittade då lite på syskonvagn eftersom den vi hade tänkt oss inte blev bra i slutändan. Hon hade två alternativ som inte var så dåliga alls men på väg till restaurangen där vi tänkte äta i kväll stannade vi till vid en annan affär för att kika där och de hade ett helt makalöst erbjudande på en vagn som de bara hade ett ex kvar av. Vi fick den till halva priset och den var tom bättre än de vi hade sett tidigare under dagen. Nu har vi alltså köpt en syskonvagn för...ung 1200 kr, med fullt liggläge och helt handtag. Det enda som man kunde se som negativt var att det var en enda stor suflett men för det priset var det ju bara att slå till :) 

Nu har maken nattat sonen och jag ska nog gå och umgås lite, vi har suttit som två fån vid varsin dator de senaste veckorna eftersom han haft det han skulle lära sig för kursen som presentationer på datorn och han behövt plugga varje kväll. Nu har vi mycket kvalitetstid att ta igen... 


Kommentarer
carro

Kul blogg . . .
Hoppas du haft en bra dag!

Kram carro

2008-04-18 @ 21:30:59
URL: http://underbliven.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0