Engla och annat

Jaha, nu har tydligen "42 åringen" erkännt, både mord på Engla men även på Pernilla för många år sedan. Det känns verkligen sorgligt, jag lider med Englas familj medan jag kan känna att det på något sätt borde bli som ett avslut för Pernillas familj. Även om jag tidigare har tyckt att sådan här är obehagligt och sorgligt får man ett annat perspektiv när man blivit mamma själv. Det känns som jag litar lite mindre på omvärlden när sådant här händer. Inga detaljer kring mordet har man gått ut med, men jag kan inte alls förstå hur man kan mörda ett litet barn. Hur kan man vilja någon så lite så illa? Har han utnyttjat henne sexuellt? Hade han "valt ut" henne eller bara råkade det bli hon?

Igår träffade vi en tjej som jag blivit vän med genom makens kompis och kollega. Vi gick på promenad för att maken skulle kunna plugga i lugn och ro men tyvärr fick han spendera hela förmiddagen med att försöka fixa den stationära datorn där en fläkt skurit ihop. Tyvärr fick vi även bekräftat precis innan jag skulle åka det som det snackats om på slutet...att hon och maken har problem och har separerat. Himla svår position för mig som inte visste alls vad jag skulle göra eller uppföra mig. De har bara varit gifta i knappt 2 år och det kom som en blixt från klar himmel när det första ryktet tog sig fram till maken. Så unga, och trodde vi, så kära känns det verkligen svårt att förstå. Svårt även att inte låta bli att spekulera i vad som gått fel och hur det kunnat bli så här. De har redan gått på rådgivning och annat tydligen så det verkar inte finnas chans för någon återförening heller. Sorgligt och trist, verkligen.

Här mås det väl så där just nu, jag är allergisk utan dess like och håller på att bli förkyld på samma gång. Fruktansvärt jobbigt och tungt. Inga allergi tabletter får man ta heller som gravid. Näsan rinner precis hela tiden och ögonen likaså. Hoppas få sova skapligt gott inatt iaf.


Kommentarer
Anonym

Är du säker på att du inte kan ta någon form av allergitablett, det finns nog någon mild variant som kan underlätta lite i alla fall!

2008-04-14 @ 18:33:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0