Det är så tråååångt!

Gud vad trångt det är inne i mig....väldigt jobbigt att andas och för att sitta skapligt bekvämt måste jag halvligga så att inte allt pressas ihop mer.

Idag har vi varit på besök hos gynekologen och tittat på den lilla igen. Även min gynekolog trodde att det var en tjej så nu får jag väl tro att det är sant, även om jag ju måste ha litat även på den andra gynekologen eftersom jag redan shoppat ett par klänningar :D Bebis vägde nästan 900 gram och var lång och smal sa han...undrar vem som är pappan ;) Varken jag eller maken är långa eller smala :) Besöket tog hela 2½ timme eftersom han som vanligt hade bokat in för många människor på för kort tid, 1 timme och 55 minuter efter vår ankomst fick vi komma in, sen tog besöket ½ timme. GBS prov tog han så nu får vi väl se när resultatet kommer tillbaka, själv har jag väl svårt att tro att jag skulle slippa den här gången iom att jag haft en gång.

Har precis sugit i mig dagens dos av jordgubbar, är lika sugen på det som i förra graviditeten och är sååå lycklig att det är rätt säsong just nu. Idag blev det i form av en jordgubbsdrink som även sonen blev helt förälskad i, han var med och sög i sig allt han kunde. Han gillar frukter rätt bra, lite mindre än tidigare men mixar man dem till en drink så blir han väldigt nöjd. Häromdagen åkte vi lite längre för vår promenad och gick på en annan strandpromenad och njöt. Eftersom vi hade kommit iväg så pass tidigt stannade vi och tog en liten fika på ett kafe. Härligt att bo där man på många ställen kan få färskpressad apelsin juice. Sonen drack ett helt stort glas! Vi hade en underbar stund i solen.

Nu börjar sonen gnälla, han fick lite kortare eftermiddagsvila eftersom vi skulle iväg till gynekologen så det börjar väl bli dax för välling.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0